Countries<Spain<Comunidad Valenciana<Cuartell< Iglesia Parroquial de Santa Ana
At present the Parish Church of Santa Ana de Quartell presents a typical decoration of the late Valencian Baroque. It follows the scheme of a large central nave, covered by a barrel vault, its arches start from pilasters, which serve to separate the chapels are covered with a groin vault. We find three chapels on each side, Sacred Heart, San Miguel and Dolorosa, right side and Christ, Virgin of the Rosary and Purísima, left side.
The mural paintings that decorate the lunettes of the vault of the central nave date from 1952, whose author is Remigio Soler.
The decoration of the lateral naves, which broadly follows the same decorative patterns as the central nave, should be dated to the end of the 20th century.
All follow the same decorative scheme; presided over by an altarpiece, decorated with polychrome and gilded, its central niche houses the image of the dedication of the chapel, flanked by columns, simple or paired.
This central body is topped by the allegory allusive to the invocation. Its lower body follows the same decorative guideline.
At the beginning of the 90's, the last intervention in the church took place. A new transept and presbytery were built in the place of the previous one, following in this case the style of the rest of the church. Currently the new area is plastered and with the volumetric decorations in white made in conjunction with the architectural intervention, thus presenting a state prior to the pictorial decoration.
En la actualidad la Iglesia Parroquial de Santa Ana de Quartell presenta una decoración típica del Barroco Valenciano tardío. Sigue el esquema de nave central de grandes dimensiones, cubierta por una bóveda de cañón sus arcos fajones arrancan de pilastras, que sirven de separación a las capillas están cubiertas con bóveda de arista. Encontramos tres capillas a cada lado, Sagrado Corazón, San Miguel y Dolorosa, lado derecho y Cristo, Virgen del Rosario y purísima , lado izquierdo.
De 1952 datan las pinturas murales, que decoran los lunetos de la Bóveda de la nave central, cuyo autor es Remigio Soler.
La decoración de las naves laterales que a grandes rasgos sigue los mismos patrones decorativos que la nave central, habría que datarla a finales del siglo XX.
Todas siguen el mismo esquema decorativo; Presididas por un retablo, decorado con policromías y dorados, su hornacina central alberga la imagen de la advocación titular de la capilla, flaqueadas por columnas, simples o pareadas.
Este cuerpo central está rematado por la alegoría alusiva a la advocación. Su cuerpo inferior sigue la misma directriz decorativa.
A principios de la década de los 90 se realiza la última intervención en la iglesia. Se construye un nuevo crucero y presbiterio en el lugar del anterior, siguiendo en este caso el estilo que presenta el resto de la Iglesia. Actualmente la zona nueva se encuentra enlucida y con las decoraciones volumétricas en blanco realizadas conjuntamente a la intervención arquitectónica, presenta pues un estado previo a la decoración pictórica.