Countries<Italy<Lazio<Fara in Sabina< Abbazia di Farfa
Fara in Sabina is a Municipality in the Province of Rieti in the Italian region Lazio. It is located about 40 kilometres (25 mi) northeast of Rome.
The area has a long history. In the past it was a settlement of the Sabines, an Italic people of the ancient Italian Peninsula already inhabiting the area before the founding of Rome. In the years it also was a castle, a possession of the Abbey of Farfa, and a fief of the Orsini, one of the most influencial Italian noble family in Medieval Italy and Rainessance Rome.
The municipal territory presents many architectural and archeological heritage. Among the others: the Abbey of Farfa, the Archeological Museum of Fara in Sabina, the Museum of Silence, etc.
In detail, the Abbey of Farfa is one of the most famous abbey in Europe. Based on archeological discoveries, it seems that the first monastic establishment was built on the ruins of a pagan temple. Today it belongs to the Benedictine Order and host a monastic community. The Church in the monastery presents elements of Romanesque and Rainessance styles, moreover some ancient ruins are included in the interior. The Abbey of Farfa has been declared a national monument.
Fara in Sabina è un Comune della Provincia di Rieti nella Regione italiana del Lazio. Si trova a circa 40 Km (25 miglia) a Nord-Est di Roma.
La zona di Fara in Sabina ha una lunga storia. In passato fu un insediamento dei Sabini, una popolazione italica dell’Italia peninsulare di epoca arcaica che abitava la zona già prima della fondazione di Roma. Negli anni, Fara in Sabina è stato un castello, un possedimento dell’Abbazia di Farfa e un feudo degli Orsini, una delle più influenti famiglie nobiliari italiane nell’Italia medievale e nella Roma del Rinascimento.
Il territorio comunale presenta numerosi siti di interesse architettonico e archeologico. Tra questi: l’Abbazia di Farfa, il Museo archeologico di Fara in Sabina, il Museo del Silenzio, etc.
In particolare, l’Abbazia di Farfa è una delle più famose abbazie d’Europa. In base ad alcune scoperte archeologiche, sembra che il primo insediamento monastico sia sorto sulle rovine di un tempio pagano. Oggi, appartiene all’Ordine dei Benedettini e ospita una comunità di monaci. La chiesa all’interno del monastero presenta elementi dello stile romanico e rinascimentale, oltre ad includere alcune antiche rovine. L’Abbazia di Farfa è stata dichiarata monumento nazionale.